I mitten av januari gjorde Annica Lundmark sin första dag på Renholmen. I sin nya tjänst ska hon främst arbeta med HR och som inköpsassistent.

– Jag sökte tjänsten för att jag alltid har tyckt att Renholmen verkar vara en trivsam arbetsplats med trevliga kollegor och det känns familjärt på något sätt. Sedan kändes kombinationen av varierande arbetsuppgifter rolig och spännande.

Annica Lundmark har tidigare jobbat med ekonomi och administrativa arbetsuppgifter. Närmast kommer hon från ett annat Byskeföretag, där hon jobbat på HR avdelningen med löneadministration, administrera systemet för tidsredovisning, hantera reseräkningar och blandade HR frågor.

På Renholmen ska Annica Lundmark främst vara inköpsassistent, löneadministratör och sköta varierande HR uppgifter som personalfrågor och avtal.

– Jag ska bland annat ta över Gunilla Linds arbetsuppgifter. Hon har jobbat på Renholmen i 47 år, så det blir svårast att få kläm på alla delar hon gjort av bara farten. Montageritningarna som ska fram kändes jättekluriga men det har Gunilla lovat komma tillbaka och visa, säger Annica Lundmark.

Annica har bott i Byske i hela sitt liv och har lite koll på Renholmen. Hon är av uppfattningen att företaget känns stabilt, tänker framåt och har ett bra personaltänk.

– En del arbetsuppgifter är nya och utmanande medan delen med lön och HR känner jag mig tryggare. Jag ser framemot att ta mig an nya utmaningar, men också nya möjligheter.

Renholmen växter kontinuerligt och under föregående år skapades sex nya tjänster. I februari börjar även Marie Andersson på en ny tjänst som elkonstruktör.

– Det känns roligt att vi nu anställer tjejer eftersom det är en rätt mansdominerad bransch. Vi jobbar ständigt med att attrahera tjejer till vår arbetsplats och vi ser att det blir alltfler som skickar in ansökningar, vilket är väldigt roligt, säger Per Jonsson, vd på Renholmen AB.

Leave a Reply

  • Engelska
  • Finska
  • Ryska
  • Svenska