Tjänsten är helt ny på Renholmen och innebär ansvar över inköps- och serviceavdelningen samt en plats i företagets ledningsgrupp. Inköpare David Engberg har fått den nya tjänsten.

– Det ska bli roligt och utvecklande att öka på mitt åtagande med ansvaret över de här två avdelningarna. Att bilda mig en uppfattning hur serviceavdelningen agerar och fungerar blir ett nytt inslag i min vardag, säger David Engberg.

Han har tidigare haft anställningar med chefs- och avdelningsansvar och suttit med i ledningsgrupper. När David började på Renholmen arbetade han med kalkylering för att sedan gå över till inköp och dokumentation när området behövde förstärkas. När intresseanmälningen för den nya tjänsten kom ut tyckte han att det var en lämplig och intressant väg att fortsätta vidareutvecklas inom Renholmen. David kommer att fortsätta arbeta med inköp men ta ytterligare uppgifter med avdelningsansvar och ledningsgruppsarbete.

– Övergången och sammansättningen känns bra. För min del är det inte en allt för stor förändring eftersom jag inte byter arbetsplats eller de närmaste kollegorna.

Som chef vill han vara tillgänglig och stöttande till sina underanställda. Det innebär att ge rätt och riktiga anvisningar, information och feedback för att underlätta det dagliga arbetet. Detsamma gäller i ledningsgruppsarbetet att se, rapportera och agera på det avdelningarna levererat och lyfta blicken för att i tid fånga bollar.

– Jag gillar att vara mer delaktig i beslutsprocesserna kring vart företaget är på väg. En annan viktig del i min vardag är att bidra till en positiv stämning i min närmiljö oavsett position, säger David Engberg.

Leave a Reply